12 May 2012


Rawatan jerawat dengan Vitamin E telah dikaji secara meluas dan terdapat banyak hubungan antara jerawat dan Vitamin E ini menunjukkan rawatan jerawat dengan vitamin E boleh menjadi sangat effective.Bila satu mengalami dan bergelut dengan jerawat, tindakan pertama adalah untuk membeli ubat di farmasi dan berurusan dengan masalah di peringkat topikal.
Ramai orang tidak tahu manfaat merawat jerawat dari dalam ke luar. Rawatan jenis ini bekerja di peringkat sistem manusia dengan menjaga badan kita daripada dalam. Vitamin E adalah satu bahan yang boleh anda gunakan untuk merawat jerawat di peringkat topik (luaran) dan di peringkat sistem dalaman.
Jerawat adalah hasil daripada beberapa perubahan yang berlaku dalam badan, dan selalunya disebabkan oleh turun naik hormon berlebihan yang mencetuskan pengeluaran bakteria yang menyebabkan jerawat. Salah satu cara bahawa rawatan jerawat dengan Vitamin E  berfungsi sebagai antioksidan yang menghapuskan radikal bebas yang bekerja dalam sistem manusia. Banyak ujian klinikal telah dijalankan yang menunjukkan hubungan yang kuat antara jerawat dan Vitamin E.


Rawatan Jerawat Dengan Vitamin E Satu Penyelesaian Yang Berkesan.

Journal of Investigative Dermatology baru-baru ini telah melaporkan bahawa Vitamin E berkesan ke arah pencegahan minyak yang terperangkap dalam liang-liang kulit. Mencegah minyak yang terperangkap dengan itu mengurangkan peluang bergelut dengan radang yang menyakitkan. Rawatan jerawat dengan vitamin E bertindak keluar ke permukaan kulit melalui liang pori. Oleh itu, jika minyak yang terperangkap boleh disingkirkan, Vitamin E boleh mencapai lapisan atas kulit untuk mengelakkan jerawat. Rawatan ini  kemudiannya telah didapati bertindak sebagai rawatan pencegahan untuk jerawat, bukannya satu pelan rawatan bila jerawat telah berlaku.
Satu kajian tambahan dalam  Clinical and Experimental Dermatology menjelaskan hubungan antara jumlah Vitamin E di dalam darah dan kehadiran jerawat. Disini penyelidik membandingkan tahap Vitamin E di dalam darah pesakit yang telah bergelut dengan jerawat tetapi tidak dirawat. Mereka membandingkan tahap Vitamin E dengan beberapa peserta yang dianggap sihat dan tidak mempunyai jerawat. Mereka telah mendapati bahawa peserta yang sihat mempunyai tahap yang lebih tinggi Vitamin E di dalam darah daripada peserta yang bergelut dengan jerawat. Ini membawa kepada kesimpulan bahawa tahap Vitamin E yang rendah di dalam darah boleh menyebabkan wabak jerawat, dan bahawa rawatan jerawat dengan vitamin E akan menjadi satu penyelesaian yang berkesan.
Rawatan jerawat dengan vitamin E boleh menjadi satu penyelesaian yang sangat berkesan dan boleh diambil untuk bekerja di peringkat keseluruhan sistem atau ia boleh digunakan secara langsung kepada jerawat. Rawatan jerawat dengan vitamin E juga sangat bermanfaat dalam pencegahan tisu parut dan menjadikan proses penyembuhan lebih cekap. ManakalaRawatan jerawat dengan vitamin E tidak mungkin menjadi penyelesaian yang paling berkesan untuk merawat luka-luka jerawat semasa, ia boleh menjadi amat berfaedah sebagai kaedah pencegahan dan serta mengurangkan kemungkinan parut.

Tagged:

0 comments:

Post a Comment