21 June 2012

PORE STRIP

  • Kosmetik: Jangan takut untuk menyembunyikan kecelaan dengan coverups tinted atau walaupun asas, selagi ia adalah berasaskan air (yang menjadikan ia noncomedogenic). Terdapat banyak produk berkualiti yang ada.
  • Rawatan muka: Walaupun tidak diperlukan secara mutlak, steaming dan rawatan pori "deep cleaning" juga berguna, di samping rawatan perubatan, terutama bagi orang-orang yang mempunyai masalah "whiteheads" atau "blackhead." Membersihkan liang-liang yang tersumbat oleh mereka yang profesional juga mengurangkan godaan untuk anda melakukannya sendiri.
  • Pore Strips: Kini terdapat banyak di farmasi, di bawah pelbagai jenama, jalur yang anda boleh letakkan di hidung, dahi, dagu, dan sebagainya, "tarik keluar" minyak dari liang-liang anda. Ianya adalah murah, selamat, dan bekerja agak baik jika digunakan dengan betul.
  • Ubat gigi? Satu remedi rumah yang popular ialah meletakkan ubat gigi pada zits. Tidak ada asas perubatan untuk ini. begitu juga untuk cuka.
Bagaimanakah asas penjagaan kulit yang baik?

Ini adalah asas penjagaan kulit yang baik yang boleh membantu memerangi jerawat:

  1. Membersihkan dua kali sehari dengan pencuci 5% benzoil peroksida. Alternatif bagi mereka yang alah kepada benzoil peroksida adalah 2% asid salisilik.
  2. Menggunakan gel atau krim yang mengandungi 5% benzoil peroksida; alternatif adalah sulfur atau resorcinol.
  3. Pada waktu malam, sapukan krim spot yang mengandungi sulfur ke kawasan yang terjejas.
  4. Gunakan pelembap kulit yang ringan dan berasaskan air dan alat solek bebas minyak.


Tagged:

0 comments:

Post a Comment